Thursday, April 22, 2010

KPLI @ DPLI ?

Tahun lepas saya ada memohon utk jadi cikgu kpli @ dpli. masa tu pun apply curi2.xbagitau en suami. Tapi bila kita dah biasa xpernah sorok apa2 dari en suami,mula raya bersalah.bagitau jgk la tp ms tu en suami krg bersetuju.muncung mula la pnjg.hik3.

Tapi slps dapat berita yang saya mengandg,en suami trs berubah fikiran.terus benarkan saya apply mana2 kerja di sektor kerajaan atau bdn berkanun.swasta saya krg berminat sbb gaji mybe lebih krg kat sini.lagipun kena tukar enviroment.

Alhamdulillah,mungkin rezeki anak, saya dapat mtest utk dpli dan seterusnya interview.walaupun saya tau pemohon yang mengandung tak mungkin dapat dpli. saya sejukan hati.takpa, ambil pengalaman.

Tahun ini saya pohon lagi.walaupun hati ni berat nak meninggalkan anak2 kalau dapat.(perasan sebentar kalau2 dpt.hik3) masa tu mula fikir mcm2.
boleh ke saya berjauhan dgn anak2?(berjauhan dgn abah nyer ok lg)
boleh ke saya study dgn aman?
cekal ke hati saya?
kalau kementerian benarkan anak2 tinggal sekali,saya la orang yang paling gembira :) huhuuh...mimpi dulu
tetapi kali ni kedua2nya saya gagal.Adoi...frust saya.bukan rezeki saya lagi.selain dari akaun dan audit saya lebih berminat nak jadi pendidik.saya nak didik anak2 bangsa kita termasuk anak2 saya sekali.

Moga2 ada sinar baru untuk saya dan anak-anak.AMIN...

2 comments:

>>EiN@>> said...

hebatnyer k.ija smpai interview ek.....dlu lepas grade thn2007 pernah exam tp fail..ms tu xfaham kehendak jwpan utk dpt...thn ni tetiba sja nk bg duit kt gov beli borg n sabtu lepas pi la jugak exm..nasib sjamje klo tk mmg xpi la...xramaipn kt sp ni...pggil 100 gk tp yg p kurang byk...km main jwbje rsnya fail lg..smala ngn k.ija bukan dptpn sbb preggy..sja try..dh cemuih wt akaun n byk tggungjwb sgt yg mmerlukan surcharge..mmg xsronok......HB kta ok je..t klo dpt myb for the next2 yr la kan..dia akn jga bby..sorg xpe lg..gpn tnjung malim ngn stiawan xla bpe jauh sgt weekend bleh balik...cewah berangan...dh tu dh exm xlus gk kali ke 2 ni..xminat sgt tp klo ajar bab2 yg kita belajar sukala klo kpli mmg xminat...k.ija p gk ek yg sbtu lepas.....

AQ's said...

utk dpli aku xdapat.frust n geram jgk.melayang duit aku RM20.dah la bayaq mahal.kalau ye pun bg la semua yg minta tu dpt mtest.xla rugi duit kita kan