Sunday, April 4, 2010

BeKaLaN

Teringat masa zaman kecik2 dulu.mak buat bekalan untuk dibawa ke sekolah.Sekarang diri sendiri dapat merasai bagaimana menyediakan bekalan untuk anak2 pulak.Bangun awal2 tu memang wajib la kan.Tapi kadang2 terbabas gak dari buat bekalan untuk Aqilah.hehheh...jawabnya pagi tu beli nasi lemak je la untuk Aqilah.

Bila sampai tahap kerajinan,memang ibu kepada dua orang anak ni memang bangun awal.buat nasi goreng,mee goreng dan segala apa yang mudah la.tapi boleh dikira dengan jari tahap kerajinan tu.ekekkee...

Pagi ni goreng tempe untuk Aqilah.untuk abah?kita beli roti canai je la bang.hehehe..xsempat nak masak apa2
tempe sudah sedia dibawa ke rumah maktok

'Ibu,bekalan untuk Aqif xda ka?' tanya Aqif dalam hati.Agak2 Aqif tanya camtu ke.hehhehe..
Mesti la ada.Tapi bukan tempe tau.Aqif kena minum susu ibu dulu.dah cukup 6bulan baru boleh ibu sediakan moi.(harap2 tahap kerajinan ibu bertambah demi anak2)
Ni bekalan untuk Aqif. Susu ibu.Hasil perahan semalam.Alhamdulillah,rezeki susu ibu untuk Aqif hari ini.perahan hari ini adalah bekalan untuk esok.Harap2 rezeki akan semakin bertambah..

*atas meja yang penuh dengan barang2.hehehe...

dah siap sedia di dalam beg medela.

2 comments:

>>EiN@>> said...

k.ija...takkan aqilah mkn tempe sja je...xmkn ngn ns ke..or ns mintak kt pengasuh la yer...mau dia mkn ye...msti cerdik t sbb org jawa suka mkn tempe n kebanyakan org jawa mmg cerdik2...sama jugak kelantan byk mkn budu tp otak cerdik ooo.sbb tu rmai org kelantan masuk U....km wt kajian,hehe

deqja said...

aqilah kalau dpt tempe dah xmkn nasi.kalau mkn pun skt je la sbb perut dah kenyang dgn tempe.mudah2an anak aku jadi cerdik.ye ke org kelantan pandai2 mkn budu?tp tgk org pompuan je yg byk msk u.org laki kelantan xmkn budu ke.hehhee...saje buat hg kompius