Sunday, January 9, 2011

Minggu yang best

Minggu ni memang best.Sentiasa sibuk di dapur.Tido yang tak cukup hingga sakit kepala tapi tersenyum bila orang kata 'sedap'

Bermula Jumaat malam.Menyediakan 2 biji kek span perasa coklat n strawberi bertoppingkan coklat ganache khas utk besday party anak2 buah ku.Hannah dan Husin.Pukul 2pagi baru tido.Kesemua yang hadir kata sedap dan gebu kek ni(hilang ponat den ni).Tambah2 lak yg topping tu.Memang hingga menjilat jari jika makan dgn buat strawberi.Alaaa...mcm Datok K bagi kat Siti Nurhaliza dulu.Memang mabeles!Patut la siti sayang Datuk K.hehehhehe



Pagi sabtu ke kelas cup cake wani.Dah rasa mcm budak tadika dok menghias kek sambil main  fondant dan buttercream.hihiih...Alhamdulillah banyak yg saya pelajari.Masih dlm proses mengumpul ilmu dan kemahiran.


Sabtu malam saya terlalu penat.Niat dihati nak buat kek coklat moist utk adik ipar saya.Dia dh lama tak mkn kek ni.Ada request dari dia.So sempena besday dia bln ni saya buat utk dia.Tapi mata saya terlalu berat nak buka n badan terlalu berat nak bangun.huhuuhuh.....8.30 dah tido bersama2 anak2 yg tak tido ptg.Pagi nyer 6.30 Aqif dah kejutkan saya.Bangun terus ke dapur menyediakan kek coklat moist sebab ari Ahad nak balik ke Sg Petani.Jam 9 siap.Kek coklat moist bertoppingkan coklat ganache dan buah strawberi. Bila dapat pujian sedap,mula la tersenyum smpi ke telinga.hiihih...Saya rasa puas.Alhamdulillah....

berat kek 2kg

Nota deqja : Order dibuka untuk kek span,kek coklat moist n cup cake(for besday@hantaran)
                   Butiran selanjutnya boleh email ke deqja2282@yahoo.com

5 comments:

~IZZAH~ said...

tahniah.. 1 kemajuan di awal 2011 ni. keep an effort, semoga cita2 tercapai, biar bermula kecil2an tapi konsisten...

deqja said...

thanks izah.doakan kejayaan kak ija

>>EiN@>> said...

DEQJA..guna oven besar ke,impian nk beli oven besar n mesin jait xtcpai lg..da oven besar bru best nk wt..ni wt ry je kdg2 jd kdg2 tidak....

deqja said...

ina:yg kek coklat moist kena guna oven besar sbb acuan pun besar.adunan mencecah berat 2kg.klu kek span guna oven kecik pun blh.kek coklat moist wat kat rmh mak aku.oven aku kecik je.impian aku pn nak beli oven besar skt.hehehhe...

>>EiN@>> said...

kak kt ofis ckp oven dlm RM400+ dh bleh buat,org yg xpndai msk kan depa slalu salahkan oven,hehe da kak kt sni oven dia RM2000+,huhu wtpe pn sng menjadi...resepi bleh googles je kan...alang2 kumpul duit hasil biz deqja ni beli yg besar...nk ry sure laku...kek coklat 2kg kot kt sni 45rgt tau,tupn dia hias choch rice je...hmm bygkan....klo wt slalu msti lama2 jd sedap n 'laku'kan...