Thursday, January 6, 2011

Bila ibu gila buat kek

Nilah akibatnya bila si ibu gila buat kek.Macam2 kek yang ibu buat.Tambah2 lagi dah pandai buat kek span.heheheh...Masa nak ke Langkawi dulu,3biji kek span ibu buat sebagai bekalan.Perasa vanila,strawberi n coklat.

Baru2 ni cuba plak buat Cheese Kek Lemak Manis.Sebenarnya dah lama sgt nak cuba buat cheese kek.Banyak kali berfikir.Banyak kali study tentang resepi cheese kek yang ada mcm2 cara.Sebab utama tak baut dulu adalah kosnya yg mahal.Rugi oooooo kalau tak jadi.Dah la bahan mahai.Mau nangis.Tapi baru2 ni jumpa resepi yang sangat mudah.Dengan harapan supaya menjadi,alhamdulillah menjadi.Projek ni terhasil sebab bahan2 dah sedia ada dalam peti ais baki buat cheese tart aritu(lupa nak snap gmbar masa buat).Ni la hasilnya.....
my first try.topping dgn blueberry

jgn terliuq naaa....

Semalam teringin plak buat kek span pandan topping coklat ganache.Saja buat makan2 utk kwn2 Aqilah.Sebenarnya ibu yang teringin sgt nak buat kek ni sebab nak buh gambar Barney kesukaan kakak.nak tunggu besday kakak lambat lagi.hehhehe.....


*tak lama lagi bisnes ibu akan berjalan.InsyaAllah.Doakan kejayaan saya

2 comments:

>>EiN@>> said...

bestnyer k.ija xpela la yer pggil kak ija..pdahal alamak umuq sma.....km pn minat cm ni gk tp xtaula bila nk terror kna p class gkla..kot sp ni da tk klas dia...dok wt kek tp kna wt dlm aluminium kek yg kecik2 takut xmsak..tp kek coklat xbpe jd..kna wt slalu kot..blajar kt ex.h.mate dlu dia budak hotel...resepi dia berlajar bernilai 2ribu ktanya..tp bila wt xjd moist sgt,xretila.....hmm cntik k.ija wt...

deqja said...

dlm gmbar ni kek span.kami pun msk kelas.sblm ni mmg tau wat kek tp takut nak bakar sbb selalunya jd mendap@xnaik.biasanya kami kukus(lbh selamat)hehhe...tp lps msk kelas br tau cara nak membaking kek cr yg betul.semua jenis resepi klu ikut cr yg betul mesti menjadi.