Tuesday, October 26, 2010

Masa itu Emas

Nak update blog tapi malas nak upload gambar.HASLIZA!kenapa MALAS ni??????Huhuhuuhhu....

Bila saya kira-2 7 hari dalam seminggu kita ada 168 jam.5 hari anak-2 di rumah pengasuh/tadika.Jumlahnya jam mereka di sana 50jam.Bila balik rumah cuma tinggal 3jam bersama anak-2 sebab masing tido awal.Jadinya 3jam x 5hari cuma 15jam kita dapat bermain dengan anak(tak termasuk waktu tido mereka).Cuti cuma sabtu dan ahad.Kita ada 48jam dengan anak tapi itu belum ditolak berapa lama tido waktu siang/malam,masa untuk kita mengemas rumah,dan sewaktu dengannya.Singkatkan?huhuhuuh

Sebab tu lah kalau boleh sabtu dan ahad saya dan suami nak melekat je dengan anak2.Bermalas2an dengan anak.Saya suka mengemas bersama2 anak(memandangkan Aqilah dah besar.Dah boleh menerima arahan).Tapi akan diselerakkan balik oleh si adik.waaaaa......(kakak dah pandai marahkan adik bila adik selerakkan brg.tp dia xpa lak)

Weekend lepas saya rasa masa spenuhnya dengan aktiviti bersama anak2.2hari pergi mandi kolam.Belajar berenang ala2 anak itik baru belajar.hehehehe....Makan malam bersama-sama sambil menikmati angin pantai.Sungguh saya seronok dan anak-anak semestinya.Biar penat tapi saya rasa masa yang ada di hari sabtu dan ahad tersangatlah berbaloi.

n3 yang seterusnya akan saya crita aktiviti kami.Tunggu mood rajin upload gambar.hihihihi...

No comments: