Thursday, December 30, 2010

Cerita Ahmad Albab

Pernah tengok crita P.Ramlee yang tajuknya Ahmad Albab?Mesti ramai yang pernah tengok kan malah dah berulang kali tengok tetap tak jemu2.

Tiba2 saya teringatkan kisah Ahmad Albab.Banyak pengajaran dan kisahnya banyak terjadi pada zaman sekarang, Yang kaya dipandang tinggi,disanjung2,diberi sepenuh perhatian.Yang miskin pulak dicerca,dipandang rendah,pandang pun sebelah mata.banyak lakonan dari keikhlasan.

Saya sentiasa berdoa agar ditanam sifat2 mahmudah dalam diri saya.Biarpun harta setinggi mana,saya takkan lupa zaman susah saya.Sekarang Allah menduga saya dan keluarga.Mungkin kami banyak melakukan kesilapan.Semoga kami diberi kesabaran yang tinggi.Biarlah kami sesusah mana,kami akan tanggung sendiri tanpa menyusahkan orang sekeliling.InsyaAllah.

Jadi azam saya tahun 2011,saya akan pertingkatkan usaha demi anak2.Akan menggunakan segala kemahiran yang ada.Doa saya moga kami diberi rezeki yang melimpah ruah dan saya berjaya dalam perniagaan.

Bagi yang bersifat meninggi diri,memandang tinggi hanya pada yang berharta,saya doakan moga diberi petunjuk olehNya.Biarpun kami sekeluarga hidup tidak mewah,tapi hidup kami bahagia.Bahagia disamping anak2 walaupun kadang2 tangisan mereka menyakitkan telinga orang.Tapi bagi saya tangisan anak2 saya adalah terapi buat saya,Sehari tak mendengar tangisan anak2,rasa tak lengkap :)

*Agak emo n3 kali ni.Saya minta maaf
*cuti krismas ke Pulau Langkawi(family trip).tunggu next n3 ye.Sabar ye pn Yafizah =)

2 comments:

~IZZAH~ said...

lumrah dunia manusia mmg mcm tu kot.. bila fikir2 balik, semua org ada sikap tu. cuma antara ketara dgn x saja.

izh slalu terfikir, kenapa bila selisih dgn bos2, aku senyum, tegur, bg salam dan sebagainya..

tapi lalu tepi cleaner sekadar senyum sikit, tu pun kalau memang dia pandang kita.

wallahualam

deqja said...

betul cakap izah tu.Kena perbetul diri sendiri dulu